Top 5 relatiegeschenken

Voor bedrijven is het altijd een lastig moment, wat geef je je partner als geschenk? Je wilt je partners bedanken voor hun vertrouwen, maar hoe laat je die blijk van waardering ook goed overkomen. Door een geschenk te geven dat geen houdbaarheidsdatum heeft, heeft het de meeste impact. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat degene die een relatiegeschenk ontvangen dit een half jaar lang in bezit houden alvorens zij dit wegdoen. In die tijd worden zij dus steeds positief geconfronteerd met jouw bedrijf als zij dit geschenk weer zien of gebruiken.

  • Een glas of mok

Op kantoren wordt er de hele dag gebruik gemaakt van glazen of mokken. Hierdoor zien medewerkers de hele dag wat er op bepaalde glazen of mokken staan. Door een gepersonaliseerde mok of glas te geven denken de medewerkers die dit glas dan zien weer even aan jouw bedrijf. Indien de relatie goed is zal dit uiteraard ook een positieve invloed hebben op de relatie in de toekomst.

  • Een usb stick

Een usb stick is iets dat heel vaak gebruik wordt binnen bedrijven. Het is echter ook een artikel dat vaak kwijt is of dat er tekort is. Door een gepersonaliseerde usb stick te geven heb je bijna een garantie dat het wordt gebruikt. Daarnaast zien zij steeds jouw bedrijfslogo/ naam bij elke keer dat zij de usb stick gebruiken. Hierdoor binden zij zich onbewust steeds meer aan jouw bedrijf. Dit kan, net als bij het gepersonaliseerde glas, een positieve uitwerking hebben op de relatie in de toekomst.

  • Een agenda

Een agenda is een, vergeleken met de 2 relatiegeschenken hierboven, iets unieker en minder vaak voorkomend relatiegeschenk. Agenda’s worden over het algemeen ook een heel jaar lang gebruikt. Vaak ligt een agenda op het bureau, hierdoor zien ook andere werknemers of klanten met wie zij een afspraak hebben het logo, want ook hier is het verstandig om een gepersonaliseerde agenda te geven. Hierdoor is het mogelijk dat ook jouw bedrijf ter sprake komt, alleen maar door het relatiegeschenk. Dit kan, misschien een beetje ver gezocht, eventueel nieuwe klanten opleveren maar ook weer de huidige relatie verbeteren.

  • Een pen

Gepersonaliseerde pennen zijn een van de meest voorkomende relatiegeschenken. Dit komt doordat pennen eigenlijk altijd gebruikt worden. Door een pen te geven met het logo van het bedrijf erop kan dit ook als half promotiemiddel in worden gezet.

  • Een keycord

Een keycord bedrukken en vervolgens aan je relatie geven is ook een klein relatiegeschenk dat gegeven kan worden. Deze komt alleen een stuk minder vaak voor dan de andere bovenstaande relatiegeschenken. De vraag is echter of deze net zoveel effect heeft als de andere relatiegeschenken. Keycords worden of heel veel gebruikt of niet. Het is dus een geschenk met 2 uitersten.

 

Al met al is het belangrijk om een goed relatiegeschenk aan je relaties te geven. Dit kan namelijk een hoop positiefs met zich mee brengen in de toekomst met betrekking tot de relatie met de klant.